quarta-feira, 15 de junho de 2016

God's Purpose for Our Lives!




       Do you know that feeling when you know that you were chosen for a bigger and greater purpose? That feeling of knowing exactly what you were called to do? Well, this feeling is no coincidence, it's the Holy Spirit constantly reminding us of our calling and guiding us to what we are suppose to be doing. Whenever I hear the Holy Spirit talking to me, it brings me so much joy, because it reassures what I already know in my heart and it empowers me to keep going and doing more for the Lord. If you don't know yet what you were called to do, I suggest you start asking God to tell you what it is. He wants to use you, in ways that you can't even imagine. He is a true gentleman and will show up when you call by His name. Things start happening when we start moving. Of course, He might use people around us to point us to the right direction, but nothing is more special than God speaking to us directly.
         I've known what I was called to be doing since a very young age, walking in the streets of Fortaleza/Brazil with my two brothers and my mom preaching the Gospel to the people we encountered. We had pamphlets in our hands, and we were very excited to be there and talk to people about Jesus. Of course we didn't completely understand the Gospel, and every story in the Bible, far from that, but we knew we were doing something good. I don't remember a moment of us whining or complaining because we were walking under the hot sun of Fortaleza (boy it was hot). We always got extra excited when somebody invited us in their homes to talk under the shade, while drinking some soft drinks.
            How important was for my mom to bring us with her during evangelism, because she planted a little seed inside of us that would never die. But it would grow little by little, into what we are still doing until this day. Being used by God and still preaching the good news to those in need and just sharing the love of Jesus. I'm so privileged and blessed beyond words to be a disciple of Jesus and have this calling for my life. Everyday I ask Him for this passion never to die inside of me, but to grow and allow me to be his hands and feet in this earth each time more. I hope and pray with this short post you will pursue God for clarity in your ministry and if you are already engaged in a ministry, that you keep your calling alive and active and don't ever allow nothing to bring you down.
-Blessings!
 Carol





 ♡  


          Sabe aquela sensação quando você sabe que você foi escolhido para um propósito maior em sua vida? Essa sensação de saber exatamente o que você foi chamado para fazer? Bem, esse sentimento não é coincidência, é o Espírito Santo constantemente lembrando-nos da nossa vocação e nos guiando para o que devemos estar fazendo. Sempre que ouço o Espírito Santo falando comigo, ele me traz tanta alegria, porque tranquiliza o que eu já sei em meu coração e me capacita a continuar e fazer mais para o Senhor. Se você ainda não sabe o que você foi chamado para fazer, eu sugiro que você comece pedir a Deus para lhe dizer o que é. Ele quer usá-lo, de forma que você não pode sequer imaginar. Ele é um verdadeiro cavalheiro e vai aparecer quando você chamar pelo Seu nome. As coisas começam a acontecer quando começamos a nos mover. Claro, ele pode usar as pessoas ao nosso redor para nos apontar para a direção certa, mas nada é mais especial do que Deus falando diretamente conosco.
         Eu sei para que fui chamada à fazer desde muito nova, andando nas ruas de Fortaleza com meus dois irmãos e minha mãe pregando o Evangelho às pessoas que encontrávamos. Tínhamos panfletos em nossas mãos, e ficávamos muito animados por estar lá e falar com as pessoas sobre Jesus. Claro que não entendíamos completamente o Evangelho, e cada história na Bíblia, longe disso, mas sabíamos que estávamos fazendo algo de bom. Não me lembro de um momento de nós estar reclamando porque estávamos andando sob o sol quente de Fortaleza (e como era quente). Sempre ficávamos animados quando alguém nos convidava para entrar em suas casas para descansar sob a sombra, enquanto bebíamos refrigerantes.
         Quão importante foi nossa mãe nos levar com ela durante a evangelização, porque ela plantou uma pequena semente dentro de nós que nunca iria morrer. Mas ele iria crescer pouco a pouco, para o que ainda estamos fazendo até hoje. Sendo usados por Deus e ainda pregando as boas novas para aqueles que precisam e apenas compartilhando o amor de Jesus. Sou tão privilegiada e abençoadas além do que as palavras possam expressar, ser um discípula de Cristo e ter este chamado para a minha vida. Todos os dias peço à Ele que essa paixão nunca morra dentro de mim, mas que cresça e me permita ser suas mãos e seus pés nesta terra cada vez mais. Espero e oro que com este breve texto você busque à Deus por direção em seu ministério e se já está em um ministério, que você permaneça  com seu chamdo vivo e ativo e não permita que nada te desanime.

Sua irmã em Cristo,
Carol

Nenhum comentário:

Postar um comentário